Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

EBiz Gold Windows

Thursday, March 17, 2011

Kursus Public Speaking

saya baru menamatkan kursus selama 5 hari di INTAN Kemaman. kursus tu sangat best. penginapan, tempat kursus, makan minum semuanya hampir sempurna. cuma makcik di banquet hall tu je tak berapa friendly. tapi bukan semua ye...


disana, saya telah mempelajari banyak ilmu. banyak input yang saya dapat. rupanya pengetahuan saya tentang public speaking ini sebelum menyertai kursus ni boleh dikatakan hanya berada di tahap 2.


apa yang paling ketara ialah, apabila kita berada di depan, kita seakan tidak perasan apa habit kita. contohnya, saya sendiri, tanpa sedar, tangan saya sebelah kiri asyik pegang lipatan kain baju kurung manakala tangan kanan digerakkan seakan DJ. kelakar! hal ni berlaku tanpa saya sedari. gelagat saya di depan telah dirakam, dan ditayangkan semula untuk sesi ulasan. baru saya perasan semua itu. baru kami semua tergelak tengok gelagat masing-masing.


keseluruhannya, kursus ini sungguh bermakna. kebetulan pula semua rakan-rakan disana sangat sporting dan happening. ditambah pula dengan penginapan 4star! selesa!! saya tak pernah impikan suasana kursus sehappy ini.




terima kasih sahabat-sahabat kursus pengucapan awam bil1/2011



terima kasih tenaga pengajar kami



most of all



terima kasih INTAN WILAYAH TIMUR! :)

No comments: