Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

EBiz Gold Windows

Wednesday, April 13, 2011

Kaitan sabun buku dan bau badan

Setelah lama menggunakan shower gel dan shower cream, baru-baru ni saya rindu nak pakai sabun buku. Jadi saya beli lah protex 4 ketul. Sangat best dan wangi. Bau wangi tu melekat kat badan seharian. Tp saya sorang je perasan kot sebab saya nak try berapa lama bau sabun tu boleh tahan.


Guna sabun buku ni ada kebaikannya dan keburukannya.  Selain dari menjimatkan kos, sabun ini juga user friendly pasal pengguna tak payah pakai sponge atau bathlily segala bagai untuk menghasilkan buih berbanding sabun cecair.


Saya baru discover semalam, kalau pakai sabun buku, kita memang kena pastikan kita bilas badan dengan bersih. Kena 200% yakin bersih, baru boleh keluar dari bilik air. Kerana baki sabun yang melekat kat badan kita tu akan bertindakbalas dengan peluh dan akan menghasilkan bau badan!  Apalagi kalau discharge sabun yang kita tak cuci betul-betul tu berkumpul kat bahagian ketiak, inilah yang akan menyebabkan bau badan.
Mungkin inilah masalah yang dihidapi oleh ramai perempuan yang mengalami masalah bau badan. Mereka mendakwa telah mandi dan bersabun dengan banyak, tetapi mereka tidak membilas dengan betul ingat, kena bilas betul-betul. Lagipun kulit cepat kering dan gatal kalau saki baki sabun masih melekat kat badan kita. Kalau tak percaya, cubalah! J

Jadi, nasihat saya kepada semua, jagalah badan. Insyaallah, kita akan disenangi ramai.







p/s: saya tidak akan marah atau berkecil hati sekiranya ada sahabat saya sanggup menegur saya sekiranya saya mengalami masalah bau badan. Malah, saya akan berterima kasih padanya.





p/ss: sila jangan tegur perkara sebegini dikhalayak ramai.

4 comments:

wenk said...

"gaha gune sabut nyor"...hehe

Unknown said...

dasat! pahtu rendam ngat klorox. hehe

wenk said...

meroh merang la kalu lawan ngan klorok plop

Unknown said...

hok itam jadi putih. :p