Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

EBiz Gold Windows

Thursday, April 21, 2011

kita hanya merancang

insyaallah awal bulan depan saya dan suami akan gi holiday. tempat tu dirahsiakan buat sementara waktu. tapi kami mengalami satu masalah yang besar sekarang yang memungkinkan kami untuk cancel holiday tersebut.


ye. masalah tersebut adalah masalah PTPTN. sebab nama saya dah di blacklisted. PTPTN sungguh slow buat kerja. bayangkan saya dah hantar surat untuk permohonan baki pinjaman 23 Mac 2011, sampai sekarang pun penyata tu belum sampai.


memandangkan saya layak untuk membuat pengeluaran duit KWSP saya untuk menjelaskan hutang tertunggak, saya cubalah usaha kat kwsp pula untuk setelkan masalah ni. tapi sesungguhnya memang PTPTN lambat wat kerja. Setelah beratus kali call PTPTN untuk bertanyakan penyata yang ditunggu-tunggu tersebut,  semalam hari khamis, saya call lagi PTPTN, namun PTPTN jawab, semalam baru je KWSP fax makluman tentang kalau nak keluarkan KWSP, kena wat full settlement sahaja. kalau setakat nak wat bayaran tertunggak, tak lepas.


S
H
I
T


Padahal dah lama saya mintak ngan PTPTN penyata tu. saya sungguh panas. sungguh sakit hati. sekarang dah tak tahu mana nak cari duit untuk setelkan amaun yang tertunggak tersebut. kalau setakat seribu dua, bolehlah saya usahakan....


kesimpulannya, saya agak frust la kalau trip kali ni tak jadi. kalau memang tak jadi, seumur hidup saya tak maafkan PTPTN pasal aniaya saya macam ni.


untuk makluman, saya TIDAK pernah dimaklumkan apa-apa mengenai status saya yang telah disenaraihitamkan oleh PTPTN secara bertulis.


nak mohon penyata pun susah.

pasni baik pinjam bank dari wat loan PTPTN.


kesimpulannya, kalau trip ni tak jadi, saya nak beli MULBERRY sebijik, BIMBA AND LOLA sebijik.



sekian.

No comments: