Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

EBiz Gold Windows

Tuesday, May 24, 2011

Medan, Indonesia Day 3 part II

Setelah sepagi berjalan-jalan sambil shopping (rujuk gambar di entri sebelum ni) yang tak seberapa kat lake toba, kami pulang ke medan dengan  menaiki taxi. innova ye. tapi packed. 1 innova, 8orang...agak lenguh la..


kami bercadang menginap di my dream hotel, tapi bila tiba di hotel tu, kami dapati mereka serve food yang non-halal. sekitar hotel pun semuanya non-halal. so kami kensel untuk check in disitu. instead, kami ambik taxi lain untuk cari hotel yang serve halal food. kami tanyakan driver taxi tu pasal hotel disekitar medan ni. dia suggest hotel city inn. so kami pun bermalam disitu. harga sangat berpatutan. driver tersebut, yang kami panggil dengan nama Pak Jul, kami booked untuk satu malam. Pak Jul charge kami rp100000 untuk trip ke hotel itu,kemudian bawa kami shopping dan makan-makan disekitar medan.


untuk dinner, kami makan di Restoren Garuda. restoren tersebut serve nasi padang. seriously, sungguh sedap! apatahlagi, kami memang lapar sebab kami hanya makan roti je seharian sebelum menjamah dinner yang enak ni. ooops...sebelum terlupa, otw ke restoren ni, kami singgah di satu toko, namanya perdana. untuk beli telekung, batik dan souvenirs. tak sempat bergambar di toko tersebut pasal lapar sangat sampai lupe. ahhahahah....


lepas kami shopping dan makan, kami sambung lagi sight seeing activity kami di sun-plaza. agak besar tempat ni. dan agak mewah. tapi saya xbeli apa2 pasal semuanya ada di malaysia. harga pun sama ngan malaysia.






lepas satu sun plaza ni kami explore, kami pun pulang ke hotel untuk mandi2 dan berehat...

No comments: