Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

EBiz Gold Windows

Wednesday, August 17, 2011

Anugerah

orang cakap kalau kita kehilangan sesuatu, baru kite nak hargai kewujudannya. so sama-samalah kita elakkan dari berlakunya perkara tersebut. hargailah orang sekeliling seadanya mereka. janganlah mengeluh dan buruk sangka sesama manusia. nanti kalau orang yang kita buruk sangka tu dah tak ada (meninggal), baru terduduk, terdiam. tergila kita dibuatnya.


fikirkanlah dengan hati yang terbuka. jangan asyik buruk sangka je...


pesanan ini saya tujukan juga buat diri saya. saya mahu berubah kearah kebaikan. sama-samalah kita ye! :)


ini adalah rentetan dari peristiwa semalam. otw saya n hubby balik ke kuantan, kami lalu di tempat berlakunya kemalangan. myvi putih dan swift putih. for the first time, saya nampak mayat tepi jalan ditutup plastik hitam. tiga semuanya. ada kecil, besar...gerun saya memikirkan mati itu terlalu hampir dengan kita dan orang-orang sekeliling kita.


muhasabahlah diri, berubahlah kearah kebaikan!

2 comments:

wenk said...

berhati2 dijalan raya elly...bawak slow2 pun takpe asal selamat

Unknown said...

insyaallah adi...