Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers

EBiz Gold Windows

Tuesday, July 24, 2012

Merapu di siang hari di bulan Ramadhan

Puasa belum seminggu dah sibuk nak raya. ahahahha...tp itulah perempuan. saya dah tempah 8 pasang baju kurung, tp time my hubby nak beli baju melayu untuk raya, sengaja saya pilih kaler yang saya belum ada so that saya boleh tambah lagi sehelai dua baju raya untuk saya. 
i told my hubby that baju kurung is some kind of investment. yelah, baju kurung kan perempuan pakai setiap hari. apalagi kalau kerja kerajaan. so tak membazir pun kalau buat banyak-banyak. lagipun baju kurung saya yang lama banyak dah tak muat. maklumlah sejak kahwin ni, terlalu happy sampai badan naik macam dipam-pam. harap-harap semua baju kurung tu sempat siap sebelum raya. 
ni baru bab baju, belum masuk kasut. kebetulan pula tadi masa tengah bersiap nak ke office, saya nak pakai crocs flats, tau2 je, kucing dah kencing kat kasut tu. kasut tu dah 3 kali kot kena kencing. saya dah banyak kali basuh sebab sayangkan kasut tu. tp kucing ni jenis degil, suka kencing kat kasut tu, so saya rasa kena beli crocs lain la. sebab crocs flats tetap kena ganti ngan crocs flats jugak pasal selesa.try it yourself. biarlah orang cakap crocs ni buruk ke, jakun ke, saya tetap suka. walaupun 9gag selalu kutuk crocs. sedih...

raya checklist:-
1) his baju melayu
2) matching baju kurung
3) his shoes
4) my shoes
5) his jeans
6) my jeans
7) his tops
8) my matching tops
9) tudung raya
10) his kopiah @ songkok

and dont forget:-
1) zakat fitrah
2) sedekah
3) car roadtax and insurans
4) duit raya

bag raya?!!! omg...none for this year. harap maklum.

No comments: